Let's frame it!

Jag har visat meck med gamla ramar tidigare, men jag tycker att det är så roligt att jag måste tipsa igen. Jag har tidigare gjort en griffeltavla och en broschdyna, men möjligheterna är oändliga! Den här ramen köpte jag på erikshjälpen idag för 70 kronor och nästan likadana går att hitta på alla möjliga loppisar. Kanske för att motiven alltid är skitfula. 

Alltså, man kan ju ta ramen som den är och slänga målningen (alt. måla över målningen) eller måla ramen i sin väggfärg eller nån annan fin färg! 

Man kan:
1. Måla över tavlan med griffelfärg
2. Vaddera tavlan och täcka med tyg och ha broscher eller andra smycken på
3. Måla en egen tavla (om man vill vara amitiös)
4. Göra en enkel färgsplashmålning a lá Jackson Pollock
5. Dra några drag med ens favoritfärg på sprayburk, blir säkert grafiskt häftigt
6. Kopiera upp ett foto att ha i ramen
7. Rolla över tavlan och dra lite elastiska band över tavlan så att man kan fästa sina favoritkort och brev och allt sånt fint man kan ha
8. Dra en tröja med snyggt tryck över tavlan och fästa så att det inte syns
9. Sätta i ett snyggt tyg som tavla
10. Sätta i en affish
11. Hänga den tom på väggen

Ni fattar. 




Kommentarer
Postat av: Aina

Har du testat att göra alla alternativ du skrev upp?



Så du gillar den avklippta trädtröjan!? Misstänkte det!:D

2012-02-15 @ 11:45:22
URL: http://h4xbox.blogspot.com
Postat av: Johanna

Har inte testat allt men är sugen på det!

2012-02-15 @ 13:35:15
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback