Cleanliness is next to godliness

Jag vet inte om det har framgått tidigare men jag har haft lite av ett städprojekt för mig. Det är bara att för att få fram ytor så måste man skapa utrymme för grejerna som ligger på ytorna och så blir det en ganska lång omväg med städningen. Dessutom så tenderar jag att vandra iväg lite på eget bevåg också. Till exempel, för att städa mitt skrivbord var jag tvungen att plantera om mina växter, sortera alla mina pärmar samt ägna en och en halv timme till att slå in en liten ask i randigt papper.

Här är min städade arbetsplats i alla fall. Här spenderar jag det mesta av min vakna tid. Och om jag spelar tv-spel så vänder jag bara stolen till vänster. Jag har ju inte så många kvadratmeter nämligen.



Ett tips för den areahandikappade är att fråga sig om man verkligen behöver allt som tar upp värdefull yta. Till exempel så kom jag fram till att jag nog inte behöver tiotusen konservpennburkar framme och definitivt inte värmeljus eftersom att jag aldrig någonsin använder dem. Och släng allt som inte är aktuellt, som gamla post-its!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Växten på bordet måste du ju inte ha, heller. :)

2010-06-05 @ 20:27:57
Postat av: Jo

Nä fast man får ju väga in lite smak också, jag tycker om den och jag vill ju inte döda den :3

2010-06-05 @ 21:02:36
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback