I stole the beat

Jag och Aina (hon har bytt blogg) har en thang för svensk hiphop nu. Det finns mycket bra om man rotar runt lite har jag märkt. Svensk hiphop känns väl lite mer relevant än amerikansk kanske. Men det handlar nog alltid för oss ex-alternativa att hitta nya undergroundgenrer, samtidigt som man utan att skämmas kan lyssna på musik som är ”mainstream” (jag använder helst inte ordet efter att ha överanvänt det grovt i tonåren). Jag älskar för övrigt att tala nostalgiskt om tonåren sedan jag lagt ett par år mellan mig och dem.




Den här låten gillade jag i smyg när jag var alternativ (2002), och den har bara blivit bättre sen dess.


Kommentarer
Postat av: Aina

De är faktiskt sjukt bra & en snubbe från Infinite Mass är ju med i körslaget!!

2009-10-18 @ 21:01:16
URL: http://gattaca.bubbleroom.se
Postat av: Jo

haha oj det visste jag inte

2009-10-18 @ 21:45:39
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback