Hejdå UNF

Jag håller på att gå ur UNF (Ungdomens nykterhetsförbund) och gå med i IOGT-NTO istället vilket är Sveriges största nykterhetsorganisation (antar jag..) UNF strävar ju efter "en nykter och demokratisk värld" och jag tycker helt enkelt att de lägger för mycket tyngd på den demokratiska biten. Jag vill vara medlem i en nykterhetsorganisation som främt strävar efter nykterhet och inte efter ekologiskt fika på deras möten. IOGT-NTO hänvisar nykterister under 25 år till UNF men jag är ju en vuxen människa så det borde gå bra, jag har skickat iväg ett snällt mail och allt.

Jag började leta runt lite i deras lilla webshop i alla fall och hittade såna här gamla märken. Jag är så jäkla svag för ord som solidaritet och broderskap. Kostar bara 20 riksdaler, ganska sugen är jag ju.



Det är ju lite roligt, för folk brukar behöva fråga vad UNF är för något och när man berättar vad det är så brukar det bli en "jajuuuste"-upplevelse för de flesta. Frågar någon vad IOGT-NTO står för så har jag ingen aning, 1851 stod det för "Independent Order of Good Templars" och det låter ju lite coolt.

                                                                               

Kommentarer
Postat av: Aina

varför är man medlemi något sånt?

2009-03-13 @ 21:37:52
URL: http://agniezska.blogg.se/
Postat av: Jo

Jag vet inte, det kan ha något att göra med att man inte vill att folk ska dö eller att barn inte ska växa upp i missbrukarfamiljer, eller så kanske man bara vill spara samhället några miljarder. Pick one!

2009-03-14 @ 01:24:50
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback