Kruger

Så här innan jag cyklar hem från dagens insats för ett fungerande samhälle så tänkte jag tipsa om Moderna Museet som just har bytt ut entréinstallationer till verk av min nyblivna favorit Barbara Kruger. Och så har de en massa annat intressant just nu som en video(installation?) av Pipilotti Rist som gör en tolkning av Chris Isac. You heard me!







Ingen kan säga att det är för krångligt att förstå i alla fall. Gå dit och respektera, och ta med studentkortet!

                                                                        

Kommentarer
Postat av: Kit

Pipilotti Rist! Fucking awesome!

2009-04-01 @ 09:35:22
Postat av: Jo

Hon har tagit sitt namn från Pippi Långstrump läste jag på moderna museets hemsida! :3

2009-04-01 @ 20:42:13
URL: http://monkeyland.blogg.se/
Postat av: Kit

Men det visste vi ju redan! :E

2009-04-01 @ 21:04:25
Postat av: Jo

Oj gjorde vi, det är väl bara jag som är efter eller typ har glömt något som vår favoritlärare ever har sagt :O

2009-04-02 @ 19:40:57
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback