Vintage deluxe

Jag gick ju förbi Vintagemässan och råkade köpa en gammal klänning som behövde lite restaurering kan man ju säga. Det uppenbara är ju längden men jag kan tala om att det var en hel del som behövdes göras på den här. Jag ville inte ändra på den permanent så jag gjorde en ballongvariant av kjolen, det var 20% sy och 80% matematik.. Så nu har jag en nästan färdig födelsedagsklänning i alla fall, några nålar sitter kvar fortfarande.

Överkjolen var liksom bara konstigt avklippt och höll på att repa upp sig. Det var tur för det här lilla bakverket att jag hittade den. Jag kallar färgen för.. lemoncheesecake.

Före:


Efter:


När Aina kommer hem från Kreta och läser det här så har jag tunga shoppingbehov som behöver tillfredställas!

                                                                                         

Kommentarer
Postat av: Anonym

Owh! Den var ju helt underbar.

(Med dina restaureringar, låt sägas..)

Vad är den här föedelsedagsfesten man hör om?

(Jag har föressten omedvetet börjat ta efter dig på vissa punkter: jeansleggings, bloggande och... snart ska jag börja odla egna kyrddor i köksfönstret.)

Är du inte glad över att få en alldeles egen copycat?

2009-04-12 @ 22:51:27
Postat av: Anna

Kanske ska vara smart att skriva i mitt namn också, så du vet vem din ondskefulla tivlling är. Det är jag, alltså.

2009-04-12 @ 22:52:02
Postat av: Jo

Åh tack, jag tänkte väl att den var lite din bohemiska romantiska stil. Det är nog ömsesidigt med kopierandet för övrigt, så du är inte fullt så läskig som du tror!

Jag fyller ju år den 24:e och jag tänkte faktiskt försöka bjuda in rasmus men det är väl stor risk att han jobbar eller nåt sånt då. Men det är en fredag i alla fall. Men om du vill så skulle jag bli jätteglad om du kom förbi! Jag tänkte försöka mig på att grilla lite och så blir det massor av cake.

2009-04-12 @ 23:18:33
URL: http://monkeyland.blogg.se/
Postat av: Jo

Och öh! Vad heter din blogg?

2009-04-12 @ 23:23:31
URL: http://monkeyland.blogg.se/
Postat av: A

Cake är wonderful!



(Jag tänkte inte ens på att bloggadressen är rätt lika den med... haha. Men den inspirerades faktiskt av peter pan. :P)

2009-04-15 @ 10:33:57
URL: http://farawayland.blogg.se/
Postat av: Aina

Jag har kommit hem & läser.. menneeee.... you tell me när du kan. som en såndära slackerstudent har jag inte så fasta tider

2009-04-19 @ 18:33:48
URL: http://agniezska.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback