Julmassaker

Jag sitter på jobbet och har fått ett telefonsamtal på över två timmar, därav mitt bloggande. Jag sitter och läser DN och hittar en liten artikel med rubriken "Falsk tomte mördade nio på julfest i USA".

(Nu fick jag ett till samtal!)

Hur som helst så slogs jag av att hela historien skulle bli en riktigt bra film. En kille knackar på som jultomte, en nioårig flicka öppnar såklart, för det är ju tomten! Vad hon inte vet är att den här tomten tänker skjuta ner sin exfru och hela hennes släkt, han har en hemmagjord eldkastare och tuttar eld på hela stället, och om han inte skulle råkat tutta eld på sin egen tomtedräkt också (som måste varit i ett sånt material som smälter och bränner sig in i huden) så skulle han ha flytt med 17 000 dollar till Illinois. Istället så skjuter han sig. Bilen exploderar när teknikerna tar i den. Huset står i lågor och en tjock doft av bränt lik ligger i luften. Eftertext.

                                

Jag skulle se den i alla fall. Kanske med Edward Norton i huvudrollen?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Du är obehaglig.

2008-12-30 @ 12:43:18
Postat av: Jo

Det är klart att det är hemskt, men om man distansierar sig lite.

2008-12-30 @ 15:57:21
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback