Julvikariat

Jag jobbar som vanligt lite på Hjälpmedelsinstitutet så här innan jul, jag sitter i receptionen. Det innebär i praktiken att jag har ganska tråkigt, d.v.s. mycket tid till att läsa kurslitteratur samtidigt som jag får betalt. Idag innebar det att vaktis ringer och säger att de har en massa choklad över som jag bara måste hjälpa till att äta upp som om det vore en arbetsuppgift! Så kommer han upp med hissen och ger mig två lådor praliner :D:D:D:D Det är sannerligen inte synd om mig.

Min betalda arbetsdag har alltså gått ut på att jag har suttit i en stol, ätit choklad och ringt runt till frisörer för att se vilka som har julöppet. OK, kanske några telefonsamtal också, men inte många.

När jag jobbade förra sommaren så satt Laura i receptionen, vi hade en pågående bouleturnering och hon och vaktisarna gnabbades om vilket kast som var regelmässigt korrekt, så hon ringde naturligtvis upp Svenska Bouleförbundet och frågade. Man får kasta hur fan man vill, om ni undrar.

Hur som helst så har de julöppet i Sundbyberg (jag är ute efter en billig men bra förortsfrisör) så dit bär det av imorgon då vi stänger tidigt!

Jag tänkte fota min fina reception, men glömde så klart kameran hemma. Här är en bild från deras hemsida. När det var så här soligt förra sommaren brukade jag klättra ut genom ett fönster på högsta våningen och sitta och spela Gameboy på taket. Life is goood. 

                                 

Kommentarer
Postat av: Aina

Jag får väl återigen starta trenden med att kommentera är tufft! Tjysig bild :'D & du verkar ha bästa jobbet :C

2008-12-23 @ 21:06:49
Postat av: Jo

Jag har ju lite svårt för åttatimmarsdagar bara, men man kan ju inte vara hur kräsen som helst ;P

2008-12-23 @ 21:27:43
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback