Gammalt är bättre!

Jag brukar ta farmors enväxlade cykel och trampa till föräldrarna när jag vill sy, men syprojekten har eskalerat och jag ville ha en egen maskin. Planen var att köpa en ny maskin på symässan, men efter lite research insåg jag att det bästa var att lämna in mammas gamla Pfaff på reparation/uppiffning. Den är nämligen bättre än nytillverkade, i alla fall i min prisklass. När min mamma hade pluggat färdigt på 70-talet var det här det hon köpte för sin första månadslön (eller, delar av den) Lägg märke till att den är tillverkad i Västtyskland!



Även, kolla in fynden jag gjorde på Erikshjälpen: 



 

Kommentarer
Postat av: Aina

Sketafin, retro är ju i regel hysteriskt fint!

2012-11-11 @ 21:06:54
URL: http://ainaks.blogg.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback