Köpfritt januari

Jag har köpfri månad. Jag har inte hängt på "köpfritt oktober" och liknande tidigare för jag har känt att det är för svårt. Jag får köpimpulser hela tiden för inredning, byggmaterial och växter. Kläder också för att jag ofta umgås genom att gå i affärer. Men nu lyckades jag initiera en köpfri månad alldeles själv. Det krävdes lite egen betänketid för mig. 

Vissa dagar har gått lätt men vissa dagar, som idag, är jättesvåra. Bland annat skulle jag vilja köpa en lampdosa med flera sladdar i så att jag kan hänga lampor som på Lao Wai (där jag för övrigt åt brevid Robyn härom dagen, starstruck!): 


bild

Egentligen har jag redan "förlorat", för jag köpte en stol på Erikshjälpen som jag tänkte visa senare när jag har målat färdigt den. Men, second hand gör ju ingen miljöpåverkan i alla fall, så jag tänker inte sova sämre för det.



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback