You got to pay the price

Igår var jag på bio med Mattias och såg på "I love you Phillip Morris". Det är ni vet, bögfilmen med Jim Carrey, som con man Steve Russel. Mattias som är leading champion på Jim Carrey-trivia hävdar att Carrey har sagt att han bara gör biografiska filmer om personen i fråga är död eller som i det här fallet, sitter livstid i fängelse.

Phillip Morris i "I love you Phillip Morris" spelas av Ewan McGregor som är en personal favourite of mine från Trainspotting.

Jag bölade en hel del faktiskt, så bra var den. Men tro inte att den är Titanic eller nåt bara för att jag grät. Jag gråter bara till awesome filmer. Och en del dåliga också.



När vi kom hem såg vi på "King of Kong", en grymt bra dokumentär om två rivalerande arkadspelsmästare i Donkey Kong. Billy Mitchell, världsrekordhållaren i 20 år som säljer sås och har en fru med implantat, mot nästan autistiske underdogkillen Steve Wiebe (med en sån där superkristen amerikansk fru). Det är så härliga karaktärer och en nästan förbjuden insyn i en subkultur som ingen från min (vår) generation har fått uppleva.

"When you want your name written into history, you have to pay the price"



Jag tror att den ligger uppe på youtube också faktiskt om någon vill kika.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback