Naglarna kommer först

Mamma och jag delar en nagelsax som alltid ligger på mitt rum för att jag använder den minst en gång om dagen och därför ständigt behöver ha den brevid datorn. Det är den perfekta nagelsaxen, den är lagom stor, är lätt att hålla i och är lagom böjd.

Den var naturligtvis det första jag kom att tänka på när flyttplanerna började ta form. Så jag säger till min mamma att jag måste köpa en ny nagelsax. Varpå hon säger "eeh.. ja det där är väl inte egentligen en nagelsax utan ett kirurgverktyg."

Ja, kirurgvertyg. Det summerar min mamma på något fint sätt. Vi har även värmeljushållare i glas som är begagnade centrifugeringsbehållare för grislungor.

Dessutom skulle hon försöka smygbeställa en på jobbet till mig, men det får ni inte ringa landstinget om, sscchhh!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback