Pie

Jag är ju lite upptagen med mottagning på KTH dårå. Men den orkar jag inte gå in så mycket på nurå. Eller ja, igår såg vi på Tron, det var kul.

Som självutnämnd pajguru tänkte jag tipsa om att palla några äpplen och röra ihop en äppelpaj när ni får tid! Det är roligast att höfta lite. Min höftning såg ut ungefär så här:

4 st äpplen i kanel och socker
2 dl vetemjöl
1 dl socker
1/2 dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
2 msk sirap

Edit: Alltså jag glömde smör :D Jag hade c:a 150 g smör också så klart. 




Kommentarer
Postat av: auuus

Mmmm... Piiieeee...



200g smör

6 dl havregryn

3-4 äpplen i kanel

2 msk honung



Fungerar också jättebra som stekpaj om man inte har ugn ^^

2010-08-22 @ 11:07:47

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback