Paper Planes

Mattias familj har ju lite lägligt emigrerat till Finland över helgen så då kände ju jag att det var lägligt att flytta in. Vi går bara varandra på nerverna lagom mycket. Igår var vi på bio, för vi är ju ett sånt där romantiskt par som alla pratar om, och såg Slumdog Millionaire. Mattias ville nog hellre se Watchmen men min gnälliga attityd gjorde väl sitt! (Vad är det förresten, jag vet bara att det är från DC Comics?) Hur som helst så önskar jag att jag alltid kunde känna så när jag går ut ur en biosalong, den var verkligen så bra. Och soundtrack med M.I.A. var en oväntad extrabonus.

Det handlar alltså om en kille från Indiens slum (Slumdog, get it?) som hamnar på "Who wants to be a millionaire?" och vinner en hög med pengar, han blir anhållen hos polisen för fusk och därifrån får man veta historien om varför han vet svaret på varje fråga. Den är så härlig, en hel bunt med Oscars har den vunnit, bland annat för bästa musik.

..Se den. Den är fett värd.



Så nu sitter jag här medan Mattias är i skolan och jag har på nåt sätt åkt på att göra pannkakor till frukost, diska och dammsuga. Nåt gick fel här?

Imorgon ska jag träffa Aina och klippa askort page, jag är så jävla sugen. Hoppas att det blir fint. Det blir det säkert. Sugen sugen sugen.

                                                                             

Kommentarer
Postat av: Aina

Watchmen är ett gäng superhjältar, typ som Fantastic Four. dock gillade jag aldrig riktigt den men jag måste ju se filmen ändå...såklart.

2009-03-16 @ 14:46:37
URL: http://agniezska.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback