Just another day

Cykelkillen har inte visat sig på en vecka så så gick det sociala experiementet. Han kanske tyckte att jag var obehaglig och tog en annan väg. Eller så tog han semester. Eller så kanske han blev påkörd av en bil.

Imorgon ska jag diskutera min obefintliga semesterersättning med någon löneansvarig. Jag har nyligen upptäckt att det är något jag ska ha enligt lagen men de skiter ju de flesta arbetsgivarna i. 12 % av lönen ska man minst få. Det ska säkert gå bra, men i annat fall så kan jag ju ta ut hela min ihopsparade semester. Ett annat problem är att en halvtimme av lönen dras bort varje dag för lunch trots att jag ofta jobbar samtidigt som jag äter lunch. Det har till och med hänt att jag har suttit i växeln och ätit min lunch. Det får de antingen sluta med eller så stänger jag vaktmästeriet över lunchen. "Vadå ni vill lämna en pall och jag måste skriva på? Jag har ju lunch!"

Om någon stackars sommararbetare kände sig träffad så ring
Fackets Hjälptelefon: 020 - 56 00 56



Also, jag satte upp en arg lapp idag:

"Kära NSH och SVCR!
Posten slutar inte komma för
att ni tar semester så hämta
den gärna innan era postfack
blir fulla.
/Johanna"


Ska det vara så svårt?

                                                                    

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback