Mimi

Jag kände mig sunkig idag så jag bestämde mig för att ta en promenad förbi jobbet, jag brukar cykla dit om somrarna så jag är van vid att det går ganska fort. Idag blev jag smärtsamt medveten om att det faktiskt är en halv mil dit.

I alla fall, en frisk promenad senare så fick jag gå ner i förrådet och leta skrot till cyborgprojektet, så nu har jag.. ett kretskort, några telefonsladdar och kanske tre meter slang. Tyvärr så var han som hade hand om provningssektionen bortrest, så jag får komma tillbaka nästa vecka för att hämta mer slang. Det är ju inte som att jag är upptagen med något annat i alla fall.



För er som inte har någon aning om vad jag pratar om just nu kan jag berätta lite mer om cyborgprojektet. Det är ett fotoprojekt som jag har tvingat med Buffy på, vi ska bygga en cyborgoutfit med vapen och hela kitet. Malin blev utvald till modell för hela historien, jag tror att det är väldigt tacksamt att jobba med en såpass erfaren modell, jag ser verkligen fram emot det! Jag har döpt vår cyborg till Mimi och hon befinner sig i framtiden givetvis, i en helt sabbad värld där de flesta lever ett kontrollerat storebrorliv i samhällen inneslutna i glasbubblor. Men Mimi lever ett oregistrerat och enligt samhället kriminellt liv tillsammans med en liten grupp människor i ödemarken utanför glasbubblorna. Världen är utvecklad såpass mycket att man har byggt om människor till mer effektiva soldater, men sen resurserna tog slut och jorden kollapsade så har man fått återanvända de delar man hittar. Ja, det är ganska barnsligt, men väldigt roligt!

Såatte.. om ni har typ något gammalt vattengevär ni vill donera så får ni gärna göra det! Just nu håller jag mest på att materialsamla, och så har jag börjat lite på en peruk.


...Sen så fick jag för mig att jag skulle laga mat, men jag kanske hade i lite för mycket vitlök i falafeln så nu luktar jag kanske inte rosor. Men jag blir nog inte sjuk på länge i alla fall.

                                                                                     


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback