Monday monday

OK people. Jag är grymt trött på alla hippa indieband som heter något med Kafka. Det är inte direkt en smidig referens. Jag kan inte ens förklara vad jag blir sur över, bara.. sluta använda Kafka som om han vore en obskyr kulturreferens. Det är han inte. Seriöst, det är svårare att läsa Tolkien än vad det är att läsa Kafka. Skärpning folk.



Och jag har börjat känna mig gammal, vilket är ett nytt fenomen i mitt liv. Men jag menar, alla som bloggar är 17 år! Och jag har just skaffat ett telefonabonnemang (!!!) och ett ordentligt bankkort. Jag har ett coop-kort och ett riktigt jobb. For real. Så gammal är jag.

Min åldersnoja kommer sig nog av att jag följde med Andreas till hans ungdomsgrupp i kyrkan vilken består av 14- och 15-åringar. Gud vad gammal de tyckte jag var. Men jag bjöd på lite visdom i alla fall. Och så pratade jag om begreppet emo med en kille och främst då om att det inte fanns "när jag var ung". Nu kallar ungarna varandra bara för emo och fjortis. Dålig fantasi.

                                                   


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback