Holga

Vet ni vad jag har beställt hem? Nej, det är inte en Holgakamera. Det är ett gult Holgaobjektiv till min Nikon!

Ni vet Hipstamatic som alla gillar? Det som försöker efterliknas genom ett filter som kallas typ Helga på grund av copyright I guess är effekten man får av att använda en Holga, en analog liten leksakskamera gjord av plast som läcker ljus som satan som skapar "hipstereffekten" som alla, även jag, är förtjusta i. Om man är lite för häftig för att fejka med ett filter i sin telefon men lite för lat och snål för att springa runt med en analog plastbit så kan man investera i ett moddat Holgaobjektiv till sin Nikon eller Canon. Jag tycker att det känns lite mer true att skapa effekten när man tar bilden istället för att lägga på ett filter.


bild


Kommentarer
Postat av: Kit

Jag... Jag kopieringskattade. Jag köpte en Holga på tradera igår. Spänd förväntan! :D

2011-11-23 @ 13:43:22
URL: http://kitedralen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag höll på att köpa en holga på fotomässan men blev tipsad om objektivet, så jag blev lite sugen på det istället! Men det blir nog jätteroligt!

2011-11-23 @ 20:39:13
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback