You know what I fear

Jag brukar försöka hålla en upbeat ton på den här bloggen, men jag vill gärna kommunicera något om vad som händer. Min mamma är rätt sjuk, hon ligger på sjukhus nu och ett tag framöver och jag besökte henne igår. De positiva nyheterna är att det verkar vara en sjukdom med symptom som man kan behandla mer eller mindre. Det negativa är att hon mår förfärligt och jag mår förfärligt av att se min mamma så. 

Jag spenderar min tid med att vara upptagen med saker, lagom enkla saker som fyller huvudet på att bra sätt. Jag har virkat en skål av två gamla t-shirtar och klippt och klistrat en ugglemobil med mönster här. Jag ska nog klippa sönder fler gamla tröjor nu. 



Jag har köpt ringar från josign också, jag rekommenderar en titt.

Renringen fick mycket uppmärksamhet på Mojangfesten som jag var på med Mattias, att ha en conversation piece är verkligen bästa mingeltipset jag kan ge. Alltså att ha på sig något som andra kan kommentera lätt. 




Kommentarer
Postat av: Sara

:( Det är alltid svårt att veta vad man ska säga i såna här situationer.. Men om du får slut på tröjor att klippa sönder och behöver en sötchock så säg till så träffas vi och hälsar på kattungarna, det kanske uppehåller hjärnan en liten stund ._.



Hoppas din mamma blir bättre snart!

kramar

2011-05-09 @ 14:38:35
Postat av: Johanna

Tack så myckt för stödet! Det skulle vara jätteroligt att gosa med kattungar :) Bjuder du på middag och kattmys någon gång i veckan? Mattias är i England nämligen och jag orkar inte gå och handla..

2011-05-09 @ 20:27:47
URL: http://monkeyland.blogg.se/
Postat av: Ronja

Något annat som är bra för huvudet (tycker jag när ångesten är för nära) är att leka med jord, plantera saker och att möblera om. Mitt tonårssovrum blev om-möblerat hur många gånger som helst.



Skickar många mentala "krya-på-sig" tankar.

2011-05-10 @ 11:23:51
Postat av: Kit

Åh. Jättestor internetkram, jag hoppas verkligen att hon blir bättre! Jag brukar baka som fan för att hålla tankarna borta, det kanske kan vara ett tips.

2011-05-10 @ 11:36:19
URL: http://kitedralen.blogspot.com
Postat av: auuus

Oj, vad hemskt o.0

Hoppas att hon blir bättre snart.

2011-05-10 @ 17:08:24
URL: http://asortamission.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback