Lazy eye

När jag var typ fyra fick jag ha en piratlapp över ena ögat för att det andra inte var så himla dominant. Ögat alltså. Det var dessutom ungefär samtidigt som jag satt gipsad i rullstol (jag måste sett liten och tragisk ut). Jag trodde fram tills idag att det var ett fånigt påhitt från optikern men tydligen så "höll hjärnan på att fimpat ögat" som mamma så fint uttryckte det. Så jag kunde ha blivit skelögd eller tappat synen. Mitt mycket användbara tips är alltså att använda båda ögonen, för om man inte använder någonting så mycket så tycker hjärnan att det är onödigt att bry sig om det.

Rushmore går på svt1 ikväll förresten, himla bra film! Det är en Wes Anderson-rulle, ni vet, Royal Tenenbaums, Life Aquatic with Steve Zissou och Darejeeling Limited. Jason Schwartzman som Max Fischer är så jäkla fin också, jag har en thang för amerikanska judar på film tror jag.



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback