Spaceships & lazerguns



Sen IPRED 1:a april så har jag faktiskt hållt mig från att fildela, men nu sprack det. Jag måste ha min dos sci-fi. Inte ens en vecka klarade jag mig.

Jag har just insett att jag kommer att få rösta i EU-parlamentvalet (jag är ju nästan 20 för bövulen!) så ni kan ju vara beredda på att jag kommer att tvinga alla andra att göra det också. Jag kommer att rösta pirat så klart, integritet ska vara en mänsklig rättighet. 

Och nu kommer väl någon att vilja döda mig men jag har börjat mjukna för feministiskt initiativ, jag tror att deras dåliga rykte grundar sig på den smutskastning som alltid kommer igång så fort begreppet feminism nämns. Jag har nog fått ett mer allomfattande helhetsintryck av de missförstådda hjältinnorna till valet 2010. 

Jag måste också omnämna att jag gick till västerorts ungdomsmottagnings drop in-tid imorse innan jobbet/(på jobbtid) och de var lika ineffektiva och inkompetenta som vanligt. Jag stod utanför dörren innan de hade öppnat och var nummer tre in men fick vänta i en halvtimme. Mitt besök tog naturligtvis inte mer än två minuter. Jag fyllde i en arg enkät efteråt. Jag hoppas att de får mycket dålig kritik.

                                                                                  

Kommentarer
Postat av: auuus

Oh, när är det valet? Gogo Piratpartiet!

2009-04-09 @ 11:49:33
URL: http://moreofastranger.blogg.se/other
Postat av: Jo

Det är 7:e juni!

2009-04-09 @ 18:38:23
URL: http://monkeyland.blogg.se/
Postat av: J

Bra att du röstar pirat! Att sluta fildela är bara idioti. Man ska inte föda en industri som påtvingar sina konsumenter utdaterade affärsmodeller. När sånt inträffar i vanliga livets affärsvärld får man något som kallas konkurrens. ;-)

/J

2009-04-22 @ 12:16:22
Postat av: Jo

Javisst javisst, tar man sig bara in på deras hemsida så kan man läsa sig till att de inte på något sätt är ett oseriöst parti som många verkar tro. Sen är frågan om man vill rösta på ett enfrågeparti i riksdagsvalet, men till eu-valet är det definitivt den viktigaste frågan så där är valet självklart för mig.

2009-04-22 @ 17:36:28
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback