Dagens stalker

Jag fick ett lite skojigt och väldigt obehagligt meddelande på Facebook igår. Jag citerar:


"Efter att snabbt ha kollat igenom din profil ville jag bara berätta att jag redan har gift och skiljt mig med dig i mitt huvud.

Tack för alla underbara fantasiminnen... Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Din ex-make,

Jarl

Ps: Du kan behålla huset på Gotland, men jag kommer att behöva hälften av dina pengar och cyckeln."


Nu är det så att jag har aldrig träffat Jarl och vet inte vem han är annat än att vi har en gemensam vän som jag hängde lite med för 3-4 år sedan som hade ett page och var gotare. På Facebook så kan vi bland annat se att Jarl tycker om att umgås i parker, har en blond indiefrisyr och spelar akustisk gitarr. Och det kan ju gå hem hos vissa, men nu är jag ju inte en trettonårig flicka på konfirmandläger.

Hur som helst så vet jag inte riktigt om det bara är roligt eller bara väldigt obehagligt. Man skulle ju kunna tänka att det är ett skämt eftersom att killen är i 20-årsåldern. Och så läser man igenom det en gång till och inser att det är udda att han har fantiserat ihop vår skilsmässa också. Vad hände? Varför levde vi inte ihop lyckliga i alla våra dagar? Ville han förmedla att han var kapabel att släppa taget om mig genom att fantisera ihop att vi skilde oss? Var det en svår skilsmässa? Var den våldsam? Var jag hemsk?


bild

Men alltså. Hus på Gotland? Jag som aldrig någonsin lämnar Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Aina

Jag tror att han bara försökte vara lustig vilket bara blev konstig och olustigt.

2010-09-05 @ 19:34:36
URL: http://gattaca.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback