En svart dag

Det är en svart dag idag, och jag startar den med en Treo. Det trycker i huvudet och något kallt kryper i magen. Juste, SD kom in i riksdagen igår.

Det är en svart dag idag, och många har tappat förtroendet för Sverige, för svenska folket och demokratin. Hur kan man känna sig trygg i ett Sverige där hundratusentals människor röstar in ett främlingsfientligt parti i riksdagen? Hur kan jag förvänta mig att bli välkomnad i andra delar av världen om vi inte välkomnar dem?

Det är en svart dag idag, men jag har sett många reaktioner som jag kan ta stöd och styrka ifrån. Jag känner mig stark i att vi enas i ett mångkulturellt Sverige. För egentligen så är vi ju alla invandrare och Sverige har inte växt fram genom att vara isolerat. Tvärtom!

Det är en svart dag idag, och därför klär sig jag och tiotusentals andra i svart för att visa att vi inte ställer oss bakom eller accepterar den här utvecklingen. Gör det du också.


Kommentarer
Postat av: Mårthen

Ja, nog är det svart alltid. Men vi som står på den goda sidan får mobilisera ännu mer, och se till att hjälpa de andra partierna att stå emot.



"Vakna upp! Börja se dej omkring! Fatta mod!

Så du kan säg' till dina ungar när dom frågar dej,

att du var en av dom som stod emot." Mikael Wiehe

2010-09-20 @ 11:25:10
URL: http://twitter.com/martheng
Postat av: Joel

Huh. Inget flamewar. :p

2010-09-25 @ 12:03:41
URL: http://joellindgren.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback