Hannibal

Bland mina favoritkaraktärer på film finns Hannibal Lecter någonstans på topp 5. Jag tittade runt lite på hans sida på wikipedia och upptäckte en grej:

Jag har alltid tyckt att slutet på Hannibal har varit lite fishy. Ni vet, efter att Krendlers hjärna har blivit uppäten, polisen kommer och Clarice Starling hakar fast Hannibal i sin egen hand med handklovar och han hugger av sin egen hand istället för hennes för att komma undan. Fishy...

Det visar sig att Thomas Harris, författaren till böckerna om Hannibal, skrev slutet i stil med att Clarice och Hannibal ligger med varandra och drar till Buenos Aires, vilket i alla fall jag tycker känns helt rätt. Tydligen så var det slutet lite för kontroversiellt för filmmakarna.

bild


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback