Wonderland

Jag är ledsen, men någon måste säga det: don't believe the hype. Lewis Carrolls Alice in Wonderland är helt full av spännande nonsens påhittat lite vart eftersom. Hela historien är en drömsekvens. Därför så tyckte jag att det var jättespännande när det skulle bli en Tim Burton-film av det hela för att se hur de löste fallet av frånvarande narrativ. Men sen så när filmen kommer så inser jag att de har struntat helt i det och gjort en helt ny historia som går ut på att Alice kommer tillbaka och ska rädda underlandet från en ond häxa. Med rustning och svärd. Jag tror att vi känner igen det från exempelvis, ptja, Narnia?

Istället för att betala biopengar så tycker jag att ni ska titta på den första inspelningen av underlandet som Kit grävde fram:




Kommentarer
Postat av: Kimpa

Va? vad besviken jag blir. Alltså Tim Burton gör inte så mycket bra egentligen. Charlie and the Cocoaltefactory var ingen bra remake den heller..



Btw som CV bild, asbra så länge du är i mode eller photo, annars lite för "på"

2010-03-09 @ 21:53:39
URL: http://liberateddude.blogg.se/
Postat av: Jo

Han gör mycket bra tycker jag men folk blundar oftast för att han har gjort en massa skit också. Att det står Tim Burton på en film är ingen kvalitetsgaranti.



Jag tycker ärligt att fotot inte är så "på". Måste man ha fula och tråkiga bilder eller? Hur som så är jobb som kräver foto på CV:t lite shady ändå så.

2010-03-10 @ 13:56:16
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback