Två svarta veckor

Jag har länge haft som ett litet självhjälpsprojekt att sluta vara en sån people pleaser. Det är en enkel utväg att förminska sig själv för att inte uppfattas som hotande i sociala situationer. Jag ber väldigt ofta om ursäkt för saker både i onödan och i nödan. Det slog mig att om man skulle skippa att ursäkta sig hela tiden så skulle det nog framstå som en ganska stor skillnad för omgivningen, så jag tycker det är värt att testa ett tag. Jag tänkte säga en vecka, men eftersom att jag har tentavecka så träffar jag inte människor, så jag säger två. Det kommer antagligen att kännas obekvämt när man känner att man borde be om ursäkt, men det är en viktig del av övningen.

Haka gärna på mina två veckor utan en enda ursäkt om du känner som jag, och berätta gärna hur det går!



Kommentarer
Postat av: Aina

Haha jag känner mig som en kass människa eftersom jag är precis tvärtom och är ganska dålig på att be om ursäkt, men jag har ju hört att jag kan uppfattas som dryg. Så lagom är melodin :>

2010-03-14 @ 19:34:26
URL: http://gattaca.blogg.se/
Postat av: Jo

Fast jag tror det är bra, jag ska lära mig att vara så!

2010-03-14 @ 20:17:53
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback