Reeperbahn

Förresten så hade jag tänkt att se Sherlock Holmes på bio men Mattias föreslog att vi skulle se The Imaginarium of Doctor Parnassus istället, och det gjorde vi. Det är Terry Gilliam som har gjort den, samma man som gjorde Fear and Loathing in Las Vegas vilken det råder delade åsikter om, men den här är fantastiskt bra i alla fall. Det är också Heath Ledgers sista film vilket har lösts som så att han ser annorlunda ut varje gång han kliver igenom en magisk spegel. Så hans karaktär spelas även lite kort av Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell, vilket för min del inte är helt fel. Och så spelas ju satan av Tom Waits vilket är ett perfekt val. Jag tycker det är så fascinerande att se vilka som får spela satan. Det brukar vara en så härlig roll.

Det visade sig att Aina inte skulle ha något emot att se Sherlock Holmes igen, så vi ska ta en dinner and a movie-date i veckan. Och det är ju en Guy Ritchie-film så jag förväntar mig storverk.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Oj, här har vi verkligen en film jag måste se!

Den ser precis så galen ut som jag tycker om mina filmer :)

2010-01-13 @ 23:43:46

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback