More more more



Semlan är verkligen min favoritbakelse. Om jag bara fick äta en bakelse resten av livet så kommer semlan på första plats. Är semlan ett bakelse eller kanske ett bakverk? Den är mitt favoritbakverk också oavsett. Fast kladdkaka är ju ganska awesome.

Det som är svårt med semlan är att man måste göra den själv för att få vad man vill ha. Konditorin kanske funkar för semlor men caféer är ett big no no. Antingen så får man mandelmassan i en stor klump eller så är grädden för tjock eller så är locket urgröpt (det har hänt, det är sant!) eller så är brödet torrt. Mitt bästa tips är att tvinga mamma baka!


Kommentarer
Postat av: Katzuki

Vi specialbeställer från bageriet bredvid konsum ^__^ Då får alla precis så de vill ha dem :D

2010-02-17 @ 23:31:35
URL: http://www.katzuki.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback