Santa

Jag vet att jag kommer att vara upptagen med tentaplugg så jag har redan börjat planera julklapparna. Inte för att jag är en särskilt givmild eller kärleksfull person utan för att jag måste markera i min familj att jag visst tänker ta julen på allvar och att alla måste köpa fina grejer till mig. De senaste åren har "men du är väl för gammal för julklappar?" varit en återkommande fras. Och förra året bestämde sig mamma för att det här med julklappar är något man kan skita i om man inte känner för det.

Aina och Mattias är ju bra på julklappar och jag har hittat på superbra hemliga grejer till dem. Till mamma hade jag tänkt ge en elvisp, men tänk om hon verkligen tycker om den gamla skiten? Det blir nog sängkläder till båda föräldrarna. Nu ska jag gå och snoka lite i hennes internetshoppingbokmärken!



Förresten så avskyr jag årets julklapp. Spikmattor är bara en inkörsport till grövre new age och självhjälpsböcker.
 

Kommentarer
Postat av: Aina

Jag har faktiskt pratat med folk som har använt sig av dessa spikmattor (mammas vänninor) & de säger ju att "De faktiskt inte är sårskilt bekväma eller effektiva" Nu vet jag inte 100% syftet med dem heller men de verkar ju ptja, inte så nödvändiga.

2009-11-23 @ 15:59:14
URL: http://gattaca.bubbleroom.se
Postat av: Aina

Juste måste tilllägga att de är ju en såndära skitjulklapp man ger till grannen man ändå inte gillar. & alla har ju massa såna så det är säkert därför vissa saker bli årets julklapp.

2009-11-23 @ 16:01:10
URL: http://gattaca.bubbleroom.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback