Kissing the Sun

Här kommer jag med ett säkert efterlängtat inlägg!

Det ligger till så att jag har ordnat upp mitt liv lite, eller mest mina studier, så nu är jag en lite mer harmonisk person, jag lovar!

Igår så blev jag meddragen på curling med arbetskamraterna, så idag har jag ganska ont i knät och i svanskotan (jag blev kaxig och ramlade såklart) men det var typ asroligt i alla fall. Först när man skulle öva på att åka runt på isen kom jag efter alla andra och var osmidigare än bambi, men när vi började spela var jag värsta naturbegåvningen, jag lovar! Mitt lag vann med 10-1 och jag satte åtminstone ett par av de poängen.

Igår innan curlingen så tog jag i alla fall en sväng in till stan med Sara för att vi skulle möta upp Julia, men hon bangade som vanligt. När vi redan satt på bussen för att möta henne dessutom. Ganska dålig stil eftersom att hon fortfarande har Saras grejer. Hon lånade kläder av Sara vid zombiefotograferingen i.. slutet av oktober kanske? Jag skulle typ ha tvingat henne att posta grejerna, jag har blivit ganska van vid att hantera såna människor. Ni vet, såna där människor man är ytlig vän med, så man antar att de kan få betala saker i efterhand och så, och sen måste man hålla på och bestämma dagar man kan träffas och ta en fika bara för att man vill ha sina pengar. Skärp er!

När vi i alla fall var i stan så passade vi på att köpa tärningar till rollspelet, för det känns ju faktiskt bättre att ha egna matchande tärningar. Så vi letade på Sci-fi bokhandeln så klart, men de har bara fula tärningar. Ett annat alternativ var Dragon's Lair, men där vågar jag inte gå in själv, för det stället är ju inte helt friskt. Så istället så begav vi oss in på närmaste leksaksaffär och köpte varsitt pack D6:or. Jag ska nog spraymåla mina i någon fin färg.

På tal om rollspelet så har jag filat lite på min karaktär som är halvdemon, hon har en pappa från klanen Krathok som härstammar från en djup isdimension (nämde jag att jag är grym på ismagi?) och ja, ungefär såhär skulle hon se ut i ett par cowboyboots och en t-shirtklänning. Hon är ganska mycket mer lila också än vad min skanner tyckte. Vad tycks, borde hon ha bockhorn också?



Förresten, jag löser korsord. "Kanske i fritösen": _ A _ _ O _ J _  Hjälp mig?

Edit: _ A _ _ O L J A

Edit2: R A P S O L J A, ni är för långsamma för mig.

Edit3: M A J S O L J A, det finns något som heter så va?

                                                                                        

Kommentarer
Postat av: Aina

Är det inte så mercedes ser ut? :3 jag tyckte svansen gjorde ganska solklart att hon är demon så man kanske kan skippa hornen som mest passar karlar (ungefär som skägg typ)

2009-02-11 @ 13:16:54
URL: http://agniezska.blogg.se/
Postat av: Jo

Ja, det är lite likt Mercedes, men egentligen så ritade jag av M.I.A. :D



Det är flera som har sagt typ samma sak, så jag skippar nog hornen!

2009-02-11 @ 14:37:49
URL: http://monkeyland.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback